Działania uczniów i nauczycieli SP w Zbydniowie
W dniach 29 września – 3 października 2025 r. w naszej szkole odbył się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej – ogólnopolska inicjatywa, której celem jest promowanie bezpiecznych, przyjaznych relacji między uczniami oraz kształtowanie atmosfery wzajemnego szacunku i empatii.
W trakcie tygodnia uczniowie i nauczyciele wzięli udział w różnorodnych działaniach:
- Gazetki i plakaty szkolne przy klasach – przygotowane przez klasy 4–8, zawierały hasła i grafiki promujące przeciwdziałanie przemocy.
- Ulotki edukacyjne – rozdane uczniom, przypominające, jak radzić sobie z cyberprzemocą i reagować na agresję.
- Lekcje wychowawcze – poświęcone budowaniu relacji, rozwiązywaniu konfliktów i rozpoznawaniu przemocy.
- Lekcje z pedagogiem szkolnym – praktyczne zajęcia pozwalające uczniom lepiej zrozumieć problem przemocy i nauczyć się właściwych reakcji.
- Kodeksy i Złote Zasady Klasy – każda klasa opracowała własne zasady wzajemnego szacunku i współpracy.
- Plebiscyt „Najżyczliwsza Klasa” – uczniowie i nauczyciele anonimowo zgłaszali dobre uczynki kolegów i koleżanek, promując postawy życzliwości.
W plebiscycie zwyciężyły: KLASA III i KLASA V
Dodatkowo każda klasa wymyśliła swoje hasło przewodnie, które będzie obowiązywało w całym roku szkolnym i przypominało o przeciwdziałaniu przemocy.
Klasy I-III
“Zbydniowiaczek, mądry żaczek - on przemocy nie stosuje, bo się z nią źle czuje.”
Klasy IV-VIII
“STOP agresji i przemocy, to nam doda supermocy!”
Tydzień zakończyło wspólne podsumowanie, prezentacja zwycięskich prac i ogłoszenie wyników plebiscytu. Wszystkie działania miały na celu stworzenie w szkole atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i wzajemnego wsparcia.
Nagrodzeni uczniowie:
Klasa I Torba Urszula, Rzeszutko Matylda, Gajeski Tymon, Cubera Amelia, Rączkowska Iga, Duszkiewicz Zuzanna
Klasa III Zielińska Amelia, Gapys Michał, Kozieł Emilia, Torba Zuzanna, Tęcza Milena, Szydło Kacper
Klasa IV Szydło Emilia
Klasa V Zieliński Szymon
Klasa VI Śliwka Weronika
M.Śliwka














