„Owocowa matematyka”
W ramach lekcji matematyki uczniowie klasy VI pracując w grupach, realizowali projekt pod tytułem „Owocowa matematyka”.
Celem zadania było połączenie wiedzy matematycznej z praktycznym działaniem- uczniowie mieli zaplanować własną sałatkę owocową, wybierając owoce z listy, jak na przykład truskawki i jabłka z Polski, kiwi z Nowej Zelandii, mango z Indii, ananasa z Kostaryki czy winogrono z Włoch. Dzieci musiały uwzględnić ich cenę za kilogram oraz wagę, następnie obliczyć cenę za każdy składnik, całkowity koszt sałatki, mieszcząc się w określonym budżecie i używając działań na ułamkach dziesiętnych.
Celem projektu było zastosowanie wiedzy matematycznej w praktycznym kontekście. Pokazał on, że matematyka jest potrzebna w życiu codziennym- szczególnie przy planowaniu zakupów i gospodarowaniu pieniędzmi, kontrolowaniu ustalonym budżetem. Rozwijał umiejętności działania na ułamkach dziesiętnych oraz pracy w grupie i kreatywnego myślenia. Miał on również pokazać, że zdrowe jedzenie może być zarówno smaczne, jak i efektowne wizualnie.
A.Marczyk














